Auditor wewnętrzny Zintegrowanych Systemów Zarządzania (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018)

O SZKOLENIU

Szkolenie przygotowawcze do prowadzenia auditów wewnętrznych wg norm: ISO 9001:2015 - System Zarządzania Jakością, ISO 14001:2015 - System Zarządzania Środowiskowego oraz ISO 45001:2018 - System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (BHP)

Czas trwania szkolenia: 3 dni / 24 godziny

Dokument potwierdzający:

Certyfikat ,,Audytora wewnetrznego Zintegrowanych Systemów Zarządzania”.

szkolenie

CEL SZKOLENIA

Jest to trzydniowe (24 godziny) szkolenie nastawione na praktykę, podczas którego:

  • zdobędziesz kompleksową wiedzę na temat metodyki pracy auditora
  • zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu przygotowywania i przeprowadzania auditów oraz opracowywania rzeczowych i kompletnych raportów po audicie
  • nauczysz się mądrze inicjować i/lub oceniać działania doskonalące podejmowane przez organizację
  • poznasz zasady efektywnej komunikacji i skutecznego kierowania zespołem auditorów
  • dowiesz się również jak najlepiej interpretować zapisy zawarte w normach: ISO 9001:2015, ISO 14001, ISO 45001 oraz ISO 19011, czego należy unikać oraz kto i dlaczego doskonale sprawdzi się w roli auditora wewnętrznego.
    • W skutecznym przyswojeniu wiedzy pomogą Ci nasi trenerzy, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i ciągłej wymianie doświadczeń z innymi ekspertami Quality Austria, potrafią przefiltrować i odrzucić wszystko to, co jest mało istotne podczas określonego szkolenia, skupiają się natomiast na tym, co dla uczestników jest najbardziej wartościowe i przydatne.

szkolenie

ODBIORCY SZKOLEŃ

KOMU UDZIAŁ W SZKOLENIU MOŻE SIĘ PRZYDAĆ:

  • Osobom, które są lub chciałyby zostać auditorami wewnętrznymi, i którym zależy na ugruntowaniu i poszerzeniu wiedzy i umiejętności w tym zakresie
  • Osobom mającym 2-3 letnie doświadczenie w obszarach zintegrowanych systemów zarządzania, które chciałyby uaktualnić wiedzę oraz rozwinąć swoje umiejętności
  • Tym, którzy posiadają już określoną wiedzę z zasad zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem oraz zarządzania BHP zgodnie ze standardami: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 i chcieliby dowiedzieć się więcej na temat sposobów oceny skuteczności metod ich wdrażania w organizacji
  • Pełnomocnikom ZSZ ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001 odpowiedzialnym za wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie Zintegrowanych Systemów Zarządzania zgodnie ze znowelizowanymi normami, którzy są jednocześnie zainteresowani sposobami oceny i weryfikacji rezultatów ich pracy
  • Menedżerom, którym zależy na tym, aby podnieść kwalifikacje w zakresie zintegrowanych systemów zarządzania (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001)
  • Konsultantom i doradcom chcącym poszerzyć wiedzę na temat znowelizowanych norm ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 i dowiedzieć się więcej na temat dobrych praktyk w zakresie ich wdrażania w organizacji

  1. Wprowadzenie do systemów zarządzania
    • Wpływ aneksu SL
    • Omówienie koncepcji modeli systemów zarządzania z podejściem praktycznym ISO Canvas
    • Cele systemów zarządzania
    • Zasady zarządzania
    • Podejście procesowe
    • Cykl PDCA
    • Kluczowa terminologia
  2. Wprowadzenie do audytowania
    • Kompetencje i ocena auditora
      • Cechy osobiste
      • Wiedza i umiejętności
      • Kryteria i ocena
    • Ocena zgodności - zasady
    • Zarządzanie programem auditów
    • Role i odpowiedzialności
    • Kompetencje
    • Zakres programu
    • Metody auditowe
    • Zespół auditowy
    • Monitorowanie programu przegląd i ocena wykonalności, doskonalenie
  3. Wymagania norm ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 i ISO 45001:2018 z punktu widzenia auditora (Analiza wymagań wspólnych, analiza wymagań specyficznych, przykłady zastosowań, dowody spełnienia wymagań)
    • kontekst organizacji,
    • strony zainteresowane
    • zakres systemu zarządzania
    • przywództwo i zaangażowanie
    • orientacja na klienta
    • polityki
    • rola, odpowiedzialności i uprawnienia
    • konsultacje i współudział pracowników
    • planowanie
    • aspekty środowiskowe
    • cykl życia
    • identyfikacja zagrożeń
    • podejście do ryzyka i szans
    • zobowiązania zgodności
    • wymagania prawne
    • zarządzanie celami
    • zarządzanie zmianą
    • zarządzanie zasobami
    • kompetencje i świadomość
    • komunikacja
    • nadzór nad udokumentowanymi informacjami
    • działania operacyjne
    • zakupy
    • wykonawcy
    • nadzór nad procesami zlecanymi, wyrobami i usługami dostarczanymi z zewnątrz
    • informacje dla dostawców
    • wymagania dotyczące wyrobów i usług
    • gotowość i reagowanie na sytuacje awaryjne
    • projektowanie i rozwój wyrobów i usług
    • produkcja i dostarczanie usługi
    • identyfikacja i identyfikowalność
    • własność należąca do klientów lub dostawców
    • zabezpieczenie jakości i działania po dostawie
    • nadzór nad zmianami
    • zwolnienie wyrobów i usług
    • nadzór nad niezgodnymi wyjściami
    • ocena efektów działań, monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
    • zadowolenie klienta
    • ocena zgodności
    • audity wewnętrzne
    • przegląd zarządzania
    • incydenty, niezgodności i działania korygujące
    • ciągłe doskonalenie
    • udokumentowane informacje
  4. Przeprowadzenie auditu (Analiza wytycznych ISO 19011, studium przypadku, ćwiczenia i symulacje, prezentacje)
    • Działania przed rozpoczęciem auditu na miejscu
    • Ocena wykonalności
    • Przygotowanie i planowanie działań audytowych
    • Zarządzanie zespołem
    • Role i odpowiedzialności w audicie
    • Metody auditu
    • Pobieranie próbek
    • Przegląd udokumentowanych informacji
    • Zbieranie i weryfikacja informacji
    • Opracowanie ustaleń z auditu
    • Wnioskowanie
    • Przeprowadzenia spotkania zamykającego
    • Przygotowanie i rozpowszechnianie raportu z auditu
  5. Egzamin
    • Test wielokrotnego wyboru z jedną odpowiedzią prawidłową (40 pytań)
    • Zadania problemowe (4 praktyczne opisy zdarzeń auditowych)

Nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem w branży, którą reprezentują. Większość z nich jednocześnie współpracuje z nami w zakresie auditów. Dodatkowo, aby stale utrzymać wysoki poziom naszych szkoleń organizujemy dla nich wewnętrzne spotkania doskonalące, podczas których wymieniamy się nowościami, doświadczeniami oraz trenujemy techniki prowadzenia warsztatów w sposób praktyczny i zapadający w pamięć.

Dzięki temu, uczestnicy szkoleń oceniają nasze usługi średnio  na 9,5 z 10 możliwych punktów. Nasi Klienci doceniają głównie: warsztatową i ciekawą formę prowadzenia, praktyczne podejście oraz otwartość na dyskusje i angażujące ćwiczenia.

28-30.09.2020

Katowice/Mikołów

1260 zł + VAT

+43 732 34 23 22