ISO 9001:2015 Systemy Zarządzania Jakością. Wymagania – interpretacja normy i zastosowanie
O SZKOLENIU
Podczas tego szkolenia dokładnie omawiamy wszystkie wymagania zawarte w nowej normie ISO 9001:2015. Dzięki licznym ćwiczeniom i praktycznym przykładom uczestnik łatwiej przyswoi i utrwali zdobytą wiedzę. Szkolenie to przeznaczone jest zarówno dla osób, mających na codzień styczność z Systemami Zarządzania Jakością, jak i dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.
Czas trwania szkolenia:
2 dni / 16 godzin
Dokument potwierdzający:
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wymaganiami nowej normy ISO 9001:2015. Uczestnicy w jasny i przystępny sposób zdobędą informacje w zakresie:
- kompleksowej interpretacji nowych wymagań,
- zarządzania i oceny skuteczności procesów,
- zarządzania ryzykiem,
- oceny skuteczności systemu zarządzania jakością,
ODBIORCY SZKOLEŃ
- Auditorzy
- Pełnomocnicy SZJ
- Kadra kierownicza
- Osoby realizujące wdrożenie SZJ
- Osoby zajmujące się doskonaleniem SZJ
- Pracownicy chcący poszerzyć swoją wiedzę
- Wprowadzenie do zarządzanie jakością
- Terminologia
- Geneza zarzadzania jakością
- Rozwój norm dla zarzadzania jakością
- Seria norm ISO 9001
- System zarządzania jakością w organizacji
9001
- Zasady zarządzania jakością
- Zasady wdrożenia
- Zastosowanie normy ISO 9001
- Podejście procesowe
- Cykl PDCA
- Zarządzanie celami
- Architektura systemu zarządzania jakością
- Główne koncepcje normy ISO 9001:2015
- Systemu zarządzania „uszyte na wymiar”
- Struktura normy ISO 9001 – Anneks SL
- Przywództwo
- Zaangażowanie najwyższego kierownictwa
- Polityka jakości i ukierunkowanie na Klienta
- Zadania, role, uprawnienia i odpowiedzialności w organizacji
- Kontekst organizacji
- Zrozumienie kontekstu organizacji
- Wymagania dla produktów i usług
- Odpowiedzialność producenta
- Zrozumienie oczekiwań stron zainteresowanych
- Zakres Systemu Zarządzania Jakością
- Zobowiązania zgodności
- Podejście oparte na myśleniu o ryzyku
- „Konstrukcja ryzyka”
- Apetyt na ryzyko
- Operacyjne zarzadzanie ryzykiem
- Ryzyko w ISO 9001:2015
- Planowanie
-
Wsparcie – potencjał wewnętrzny organizacji
- Zasoby
- Kompetencje i świadomość
- Komunikacja
- Udokumentowana informacja
- Działania operacyjne
- Planowanie
- Określanie wymagań dla produktów i usług, zarządzanie wymaganiami Klienta
- Projektowanie i rozwój
- Procesy zlecane na zewnątrz
- Realizacja produkcji, zasady zwalniania i dostarczanie produktów i usług
- Ocena wyników i ich monitorowanie
- Pomiary, analiza i ocena
- Rola auditu wewnętrznego
- Przegląda zarządzania
-
Doskonalenie w systemie zarządzania jakością
- Zarzadzanie niezgodnościami
- Działania korygujące
Nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem w branży, którą reprezentują. Większość z nich jednocześnie współpracuje z nami w zakresie auditów. Dodatkowo, aby stale utrzymać wysoki poziom naszych szkoleń organizujemy dla nich wewnętrzne spotkania doskonalące, podczas których wymieniamy się nowościami, doświadczeniami oraz trenujemy techniki prowadzenia warsztatów w sposób praktyczny i zapadający w pamięć.
Dzięki temu, uczestnicy szkoleń oceniają nasze usługi średnio na 9,5 z 10 możliwych punktów. Nasi Klienci doceniają głównie: warsztatową i ciekawą formę prowadzenia, praktyczne podejście oraz otwartość na dyskusje i angażujące ćwiczenia.