Wymagania normy ISO 45001:2018 – wprowadzenie do wdrożenia

O SZKOLENIU

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób chcących zapoznać się z wymaganiami nowej normy ISO 45001:2018. Podczas szkolenia zostaną również omówione różnice między standardem OHSAS 18001, a zastępującą go nową normą ISO 45001.

Czas trwania szkolenia: 1 dzień / 8 godzin

Dokument potwierdzający:

Zaświadczenie ,,Wymagania normy ISO 45001:2018 – wprowadzenie do wdrożenia”

szkolenie

CEL SZKOLENIA

Norma ISO 45001:2018 zatytułowana: „Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną pracy. Wymagania i wytyczne zastosowania” jest nowym standardem, który zastępuje dotychczas stosowane normy w dziedzinie BHP, czyli BS OHSAS 18001 (w Polsce: PN-N-18001:2004). Norma ta jest również uzupełnieniem do najczęściej integrowanych systemów zarządzania znowelizowanych norm, tj. Systemu Zarządzania Jakością (ISO 9001:2015) oraz Systemów Zarządzania Środowiskowego (ISO 14001:2015).

Organizacje, które posiadają certyfikowane systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, mają czas do 11 marca 2021 roku, aby ostatecznie przejść na wymagania normy ISO 45001:2018 (czyli poddać się certyfikacji na zgodność z wymaganiami normy ISO 45001:2018).

By lepiej przygotować się do wdrożenia nowej normy w organizacji, zachęcamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi m.in. w zapoznaniu się ze zmianami i różnicami między systemami OHSAS 18001 a ISO 45001.

Cel szkolenia

  • zapoznanie się z wymaganiami nowej normy ISO 45001:2018
  • zapoznanie się różnicami między OHSAS 18001 a ISO 45001
  • zdobycie umiejętności związanych z zastosowaniem wymagań ISO 45001:2018 w swojej organizacji
  • szkolenie

    ODBIORCY SZKOLEŃ

    • Pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w organizacji
    • Kierownicy działów BHP
    • Auditorzy
    • Specjaliści systemów zarządzania
    • Pełnomocnicy BHP

    1. Kontekst organizacji:
      1. Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne związane z bezpieczeństwem i zdrowiem pracowników
      2. Wymagania prawne i inne wymagania – identyfikacja i ocena zgodności
      3. Zakres systemu zarządzania
    2. Przywództwo:
      1. Rola i odpowiedzialność kierownictwa
      2. Polityka firmy w odniesieniu do wymagań:
      3. - Bezpieczeństwa i zdrowia pracowników
      4. Zadania, obowiązki i uprawnienia w systemie zarządzania
    3. Ryzyka i szanse dotyczące:
      - Bezpieczeństwa i zdrowia pracowników
      - Wpływu ww. na bezpieczeństwo biznesowe
      1. Planowanie działań w oparciu o wyniki analizy ryzyka.
      2. Powiązanie analizy ryzyka z wynikami z oceny analizy ryzyka na stanowiskach pracy.
      3. Ocena wyników zaplanowanych działań

    4. Udział i konsultacje pracowników w odniesieniu do bezpieczeństwa i zdrowia. Zmiany w podejściu i wymaganiach. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.

    5. Wsparcie procesów:
        -Zasoby
        -Kompetencje
        -Świadomość
        -Komunikacja
        -Udokumentowane informacje
      1. W odniesieniu do wymagań związanych z bezpieczeństwem i zdrowiem pracowników.
      2. Kompetencje auditorów.
      3. Zrozumienie pojęć związanych z wymaganiami ISO 45001. Omówienie sposobu definiowania pracownika, miejsca pracy, outsorcingu, zlecania procesów itp.
      4. Ćwiczenie praktyczne – studium przypadku

    6. Planowanie i kontrola działań w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia pracowników.
    7. Eliminacja zagrożeń i ograniczanie ryzyka w prowadzonych działaniach.
    8. Zarządzanie zmianami.

    9. Ocena działań.
    10. Wykorzystanie wyników auditów.
    11. Przegląd systemu zarządzania..
    12. Doskonalenie.

    Nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem w branży, którą reprezentują. Większość z nich jednocześnie współpracuje z nami w zakresie auditów. Dodatkowo, aby stale utrzymać wysoki poziom naszych szkoleń organizujemy dla nich wewnętrzne spotkania doskonalące, podczas których wymieniamy się nowościami, doświadczeniami oraz trenujemy techniki prowadzenia warsztatów w sposób praktyczny i zapadający w pamięć.

    Dzięki temu, uczestnicy szkoleń oceniają nasze usługi średnio  na 9,5 z 10 możliwych punktów. Nasi Klienci doceniają głównie: warsztatową i ciekawą formę prowadzenia, praktyczne podejście oraz otwartość na dyskusje i angażujące ćwiczenia.

    +43 732 34 23 22