Dzięki systematycznemu podejściu do zarządzania, Zarządzanie Ciągłością Działania (BCM) pomaga zapobiegać występowaniu incydentów zakłócających, tj. zakłóceń zdolności dostawczych organizacji. Jeśli ten najgorszy scenariusz wystąpi, BCM pomaga zmniejszyć skutki incydentu i umożliwia organizacji szybkie i systematyczne odzyskiwanie zdolności do kontynuowania dostarczania produktów lub usług na akceptowalnych, predefiniowanych poziomach. Organizacje z certyfikowanym systemem zarządzania ciągłością działania będą w razie potrzeby w stanie ponownie uruchomić zakłócone lub zaburzone procesy znacznie szybciej niż firmy bez BCMS.
Nasza wysoce powiązana i zglobalizowana gospodarka wymaga łańcuchów dostaw, które są coraz bardziej niezawodne i wolne od zakłóceń. Nawet jeśli tylko część łańcucha dostaw widzi incydenty zakłócające, może to być niebezpieczne dla całej grupy firm. BCM pomaga systematycznie gwarantować identyfikację i analizę krytycznych procesów biznesowych. W oparciu o analizę i ustalanie priorytetów procesy będą kształtowane w taki sposób, aby zapobiec wystąpieniu nieplanowanych zakłóceń z wyprzedzeniem i umożliwić jak najszybsze przezwyciężenie zakłóceń.
ISO 22301 koncentruje się na systematycznym rozwijaniu organizacji w celu uniknięcia incydentów zakłócających, a jeśli nie jest to możliwe, zapewnienia szybkiego przywrócenia zdolności dostaw. ISO 22301 można bardzo dobrze połączyć z ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, a także z ISO 45001 (do tej pory OHSAS 18001), wszystkie normy są oparte na załączniku SL.
System Zarządzania Ciągłością Działania ma na celu umożliwienie organizacjom
- chronić się przed incydentami zakłócającymi;
- zmniejszyć prawdopodobieństwo ich wystąpienia;
- przygotować się na takie incydenty;
- systematycznie na nie reagować; i
- szybko się podnieść, gdy tylko się pojawią.
- Wszystkie firmy i organizacje
- Osoby odpowiedzialne za produkcję i/lub świadczenie usług
- Menedżerowie systemów jakości
- Menedżerowie ryzyka
- Osoby odpowiedzialne za zakupy i zaopatrzenie
Kluczowe cechy Standardu są formułowane za pomocą analiz BIA (Business Impact Analysis) poprzez opracowywanie i sprawdzenie w praktyce planów ciągłości działania (incydent, zakłócenie, sytuacja awaryjna, kryzys).
BIA można rozumieć jako proces analizy działań i wpływu, jaki może mieć na nie zakłócenie działalności. Podstawą tego jest w najszerszym tego słowa znaczeniu znajomość wzajemnych relacji i interakcji między procesami a podejściem opartym na ryzyku w kontekście organizacji.
Akredytowana certyfikacja zgodnie z ISO 22301.
Aby uzyskać więcej informacji na temat naszego międzynarodowego programu szkoleń i certyfikacji, odwiedź tę stronę.
ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (dawniej OHSAS 18001), ISO 55001, ISO 41001, ISO 39001, ISO 31000