SCC
PODSTAWA CERTYFIKACJI SCC
SCC - Międzynarodowy standard dla bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska pracy dla dostawców usług.
ZAKRES CERTYFIKACJI SCC
Standard SCC został opracowany w celu wprowadzenia wymogów nałożonych na wykonawców i podwykonawców, dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska. Standard ma dwa poziomy (SCC * i SCC **), które różnią się kryteriami oceny, zakresem audytu oraz liczbą obowiązkowych pytań. SCC jest standardem ogólnym i może być zastosowane w różnych sektorach i branżach.
AKREDYTACJA
Akredytacja w zakresie certyfikacji systemów zarządzania zgodnie z CEN / EN ISO / IEC 17021. Quality Austria jest akredytowana do certyfiakcji zgodnie z SCC od 2009 roku.

KRYTERIA CERTYFIKACJI SCC
W standardzie SCC kluczową kwestią systemu jest Checklista. Obejmuje ona wszystkie wymagania w postaci pytań, wskazówek i kryteriów testowych. Wykaz opiera się na dziesięciu głównych elementach i doskonale nadaje się do zarządzania ochroną środowiska pracy i ochroną zdrowia. Pytania sformułowane w klauzulach są podzielone na "obowiązkowe pytania" i "dodatkowe pytania". Wymagania stawiane przez obowiązkowe pytania muszą być całkowicie spełnione bez wyjątku. Co do wymagań stawianych przez dodatkowe pytania, musi zostać spełniona minimalna liczba punktów. W zależności od wielkości firmy, są przyznawane certyfikaty SCC * i SCC **. SCC * (ograniczony certyfikat) jest przeznaczony dla mniejszych firm zatrudniających nie więcej niż 35 pracowników. W zakresie tego certyfikatu jest możliwe dokonanie oceny działalności w zakresie zarządzania ochroną pracy i zdrowia bezpośrednio na miejscu pracy. SCC ** (certyfikat bez ograniczeń) przeznaczony jest dla firm posiadających więcej niż 35 pracowników. Jeśli zatrudniają podwykonawców dla służb technicznych, SCC ** będą stosowane niezależnie od liczby pracujących. W SCC **, ocena systemu na miejscu pracy uzupełniana jest również o przegląd systemu zarządzania bezpieczeństwem i zdrowiem personelu.
CZAS TRWANIA AUDITU
Kalkulacja czasu pracy na miejscu realizowana jest w oparciu o doumenty komitetu SCC - A-13. Określono czynniki mające wpływ na ustalany czas auditu:
- status i dojrzałość systemu,
- ilość pracowników w certyfikowanym obszarze.
PRZEBIEG PROCESU CERTYFIKACJI SCC
- Audit na miejscu - w organizacji
- Audit w miejscach realizowanych prac - projektów
- Sporządzenie raportu z wnioskiem o wydanie certyfikatu
- Wydanie certyfikatu.
OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU
3 lata
ZASADY NADZORU
Warunkiem utrzymania ważności certyfikatu jest przeprowadzenie auditów nadzorujacych przez jednostkę certyfikujacą.
- I audit nadzorczy w terminie nie póżniejszym niż 12 miesięcy od daty certyfikacji
- II audit nadzorczy w terminie nie póżniejszym niż 24 miesiące od daty certyfikacji
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O SCC
Sprawdź certyfikację SCC