QualityAustria

Manager ciągłości działania wg ISO 22301


Manager ciągłości działania wg ISO 22301


 

Głównym organizatorem szkolenia jest jednostka certyfikacyjna i szkoleniowa CIS – Certification & Information Security Services, która specjalizuje się w bezpieczeństwie informacji. Siedziba CIS-International znajduje się w Wiedniu i ma swoje przedstawicielstwa na całym świecie. CIS posiada prestiżową akredytację w zakresie certyfikacji systemów i osób (ISO/IEC 27001 / ISO/IEC 27002, ISO/IEC 20000-1, ISO/IEC 27018 i ISO/IEC TR 20000-9, ISO 22301) udzieloną przez austriacki organ akredytujący BMWFW oraz akredytację brytyjską udzieloną przez itSMF. Przeprowadza również certyfikacje Data Center (ANSI/TIA 942,EN 50600) oraz szkolenia. Współpraca między CIS i Quality Austria-Polska wpływa na większe zadowolenie Klientów, spowodowane możliwością synergii (certyfikacji łączącej różne systemy), większym nastawieniem na praktykę oraz obniżeniem kosztów.

Dwudniowe szkolenie (16 h)  stanowi pomoc firmom w zachowaniu ciągłości biznesowej w sytuacjach kryzysowych. Podczas szkolenia nabędziesz praktyczną wiedzę na temat budowania efektywnego i wszechstronnego systemu BCMS (Systemu Zarządzania Ciągłością Działania) opartego na zasadach normy ISO 22301. Dowiesz się, jaką rolę w budowaniu tego systemu odgrywa analiza wpływu na działalność (Business Impact Analysis — BIA). Wiedza tego rodzaju pomoże Ci w identyfikacji istotnych działań, obszarów współzależności oraz zasobów koniecznych do wsparcia produktów czy usług firmy oraz przygotowania jej na najgorszy scenariusz w obliczu sytuacji kryzysowej.

Koncentrujemy się zawsze na tym, abyś na szkoleniu mógł zdobyć jak najbardziej aktualną i praktyczną wiedzę. Wykłady są zatem uzupełnione praktycznymi ćwiczeniami, analizą przypadków oraz prezentacją możliwych do wykorzystania metod i scenariuszy działania.

Nasze szkolenia prowadzone są przez doświadczonych trenerów i auditorów, którzy w swojej pracy nie tylko tworzyli, zarządzali czy przeprowadzali ocenę zgodności Systemu Zarządzania Ciągłością Działania z normą ISO 22301, ale też sami systematycznie poszerzają swoją wiedzę w tym zakresie uczestnicząc w wymianie doświadczeń z innymi auditorami i ekspertami Quality Austria i CIS-CERT.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Nabycie wiedzy na temat zasad wdrożenia skutecznego systemu zarządzania ciągłością działania procesów w oparciu o ryzyko;
  • Poznanie metod i technik minimalizujących czasy odtworzeniowe po katastrofie;
  • Nabycie praktycznych umiejętności pozwalających zapewnić ciągłość działania firmy;
  • Zapoznanie się z modelem normy ciągłości działania;
  • Zapoznanie się z interpretacją wymagań normy.

 

ODBIORCY SZKOLENIA:

  • Osoby odpowiedzialne za ciągłość działania firmy, które chcą dowiedzieć się więcej na temat tego jak wdrażać, utrzymywać i doskonalić System Zarządzania Ciągłością Działania według ISI 22301;
  • Auditorzy wewnętrzni planujący uaktualnić wiedzę o Systemie Zarządzania Ciągłością Działania i sposobach auditowania go;
  • Kadra zarządzająca, której zależy na tym, aby podnieść swoje kwalifikacje w zakresie skutecznego zarządzania firmą  i zapewnienia jej ciągłości działania;
  • Prezesi i Członkowie Zarządów, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak chronić i odzyskiwać aktywa firmy z jednoczesnym ograniczeniem kosztów w obliczu nieprzewidzianych incydentów;
  • Pracownicy działów IT odpowiedzialni za bezpieczeństwo informacji w firmie i zaangażowani w zapewnienie jej ciągłości działania;
  • Doradcy biznesowi  chcący poszerzyć wiedzę na temat tego jak można budować odporność firmy i chronić ją przed niepotrzebnymi stratami.

Dlaczego osoby decyzyjne w firmie powinny wziąć udział w tym szkoleniu?

Prezesi i Członkowie Zarządów oraz kadra zarządzająca różnego szczebla decydujący o polityce firmy poprzez uczestnictwo w szkoleniu uświadomią sobie, jak, dzięki wdrożeniu  Systemu Zarządzania Ciągłością Działania zgodnie z normą ISO 22301, będą mogli chronić aktywa firmy i odzyskiwać je po, czy w trakcie sytuacji kryzysowych z zachowaniem zasady minimalizacji kosztów oraz dowiedzą się, jak skutecznie zarządzać personelem, aby osiągać te cele i jak dokumentować wszystkie te procesy.

Dlaczego osoby odpowiedzialne za ciągłość działania firmy powinny uczestniczyć w tym szkoleniu?

Osoby, do zadań których należy dbałość o ciągłość działania firmy uczestnicząc w tym szkoleniu poszerzą swoją wiedzę i kwalifikacje w zakresie budowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania w oparciu o normę ISO 22301. Nie tylko nabędą konkretną wiedzę z tego zakresu, ale też poznają scenariusze działania i najlepsze praktyki w zakresie utrzymania ciągłości działania zgodnie z ISO 22301, a dzięki analizom przypadków dowiedzą się o potencjalnych zagrożeniach i najczęściej popełnianych błędach.

ZAKRES MERYTORYCZNY SZKOLENIA

Moduł I

Wstęp

  • Identyfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników.

Wprowadzenie do zarządzania ciągłością działania

  • Czy jest konieczne zarządzanie ciągłością działania.
  • Ciągłość działania – prawda czy mit.
  • Norma ISO 22301.
     

Moduł II

Czy zarządzanie ciągłością działania jest trudne?

  • Aspekty ciągłości Twojej firmy
  • Jeśli myślisz, że kryzys Cię ominie – jesteś w błędzie.
  • BCM (Business Continuity Management) – co to takiego?
  • Co możesz zyskać dzięki BCM – korzyści i koszty.
     

Moduł III

Elementy Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301:

  • Podstawowe definicje ciągłości działania.
  • Model wymagań normy ISO 22301.
  • Podejście procesowe.
     

Moduł IV

1) Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA (PLANUJ, DZIAŁAJ, WERYFIKUJ, POPRAW)

2) Kontekst organizacji

  • Określenie kontekstu organizacji.
  • Określenie wymagań zainteresowanych stron.
  • Określenie i dokumentowanie zakresu BCM.
  • Monitorowanie zmian kontekstu i wymagań interesariuszy.

3) Przywództwo

  • Odpowiedzialność w zakresie przywództwa.
  • Określenie ról i odpowiedzialności w BCM.

4) Planowanie

  • Jak planować system BCM.
  • Określenie i zasady nadzoru nad realizacją celów BCM.

5) Budowanie i utrzymanie Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
z uwzględnieniem umów outsourcingowych:

  • Outsourcing w kontekście Systemu Zarządzania Ciągłością Działania.

6) Wsparcie

  • Wymagania dotyczące zasobów.
  • BCM a kompetencje i świadomość pracowników oraz osób wykonujących prace pod nadzorem organizacji.

7)  Funkcjonowanie

  • Zasady nadzorowania i sterowania systemem BCM.

8)  Ocena

  • Co należy mierzyć i monitorować.

9)  Doskonalenie

  • Działania korygujące.
  • Korzyści z ciągłego doskonalenia System Zarządzania Ciągłością Działania.

10)  Polityka i procedury BCM:

  • Zasady opracowania polityki BCM
  • Wymagania dotyczące dokumentacji.
     

Moduł V

Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA)

  • Analiza wpływu na biznes – praktyczne podejście.
  • Powołanie zespołu odpowiedzialnego za BIA.
  • Podstawowe wskaźniki związane z analizą BIA.
  • Techniki zbierania i analizowania danych
  • warsztaty
  • Na czym polega podejście oparte na ryzyku i szansach.
  • Ocena ryzyka.
  • Opcje postępowania z ryzykiem.
  • Zabezpieczenia chroniące przed ryzykiem w BCM.
  • Warsztaty.
     

Moduł VI

Strategia zachowania ciągłości działania i jej utrzymanie:

  • Podejście strategiczne BCM.
  • Zagadnienia związane z personelem.
  • Wybór strategii – kryteria.
  • Utrzymanie BCM.
  • Podejście do testowania i monitorowanie.
  • Przeglądy BCM
  • Warsztaty.
     

Moduł VII

Budowanie planów ciągłości działania:

  • Kategorie działań.
  • Incydent – oś czasu.
  • Plan Zarządzania Incydentami (IMP)
  • Plan Ciągłości Działania (BCP)
  • Testy, utrzymywanie i przeglądy
  • Korzyści z testowania
  • Ocena skuteczności i wyciąganie wniosków.
     

Moduł VIII

Audytowanie systemu BCM wg normy ISO 22301:

  • Korzyści z prowadzenia audytów BCM.
  • Audyt BCM jako narzędzie zarządcze.
  • Cele, zakres, kryteria audytu BCM.
  • Planowanie, przeprowadzenie, dokumentowanie wyników wg ISO 19011:2018
  • Działania po audytowe – doskonalenie BCM.
     

Moduł IX

  • Podsumowanie szkolenia - ocena skuteczności.
  • Egzamin.

 

KORZYŚCI, JAKIE PRZYNIESIE CI UDZIAŁ W SZKOLENIU:

  • Poznasz najważniejsze prawne i regulacyjne warunki ramowe oraz podstawowe metody i narzędzia niezbędne do budowy, monitorowania i doskonalenia Systemu BCMS (Systemu Zarządzania Ciągłością Działania) opartego na zasadach normy ISO 22301;
  • Nabędziesz konkretną wiedzę na temat sposobów ochrony i zapobiegania istotnych aktywów firmy;
  • Nauczysz się jak ograniczyć zużycie zasobów niezbędnych do odzyskania już utraconych aktywów i przywrócenia funkcjonowania firmy;
  • Zapoznasz sie z konkretnymi scenariuszami działań zapewniającymi skuteczne zarządzanie ryzykiem i ciągłość działań;
  • Będziesz wiedział jak chronić nie tylko Twoje interesy, ale też interesy Twoich klientów;
  • Nabyta wiedza umożliwi Ci budowanie godnej zaufania marki firmy;
  • Otrzymasz certyfikat „Manager ciągłości działania wg ISO 22301" potwierdzający Twój udział w szkoleniu i zdanie egzaminu.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

2 dni / 16 godzin

TERMIN, MIEJSCE I CENA SZKOLENIA 

 

DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY

Certyfikat "Manager ciągłości działania wg ISO 22301" potwierdzający udział w szkoleniu i zdanie egzaminu.

CENA SZKOLENIA ZAWIERA

  • Przeprowadzenie szkolenia
  • Drobne poczęstunki oraz napoje ciepłe i zimne w trakcie przerw w szkoleniu
  • Ciepły posiłek w ciągu dnia
  • Komplet drukowanych materiałów szkoleniowych
  • Wydanie certyfikatu 
  • Materiały szkoleniowe przesłane uczestnikom na adres e-mail po zakończeniu kursu (na życzenie)

UWAGA!

1) Podane ceny szkoleń są cenami netto! Do powyższych cen należy doliczyć obowiązujący podatek VAT  
    w wysokości 23%.

2) Faktura wystawiana jest przez CIS - Certification & Information Security Services Sp. z o.o. z siedzibą w Mikołowie
    - głównego organizatora szkolenia.

NOCLEGI: opłata za nocleg nie jest wliczona w cenę szkolenia, możemy jednak pomóc w rezerwacji hotelu.

  • Mikołów: 150 - 190 zł
  • Warszawa: 180 - 220 zł
  • Katowice: 180 - 220 zł

 

 

 








Quality Austria - Polska Sp. z o.o.

Quality Austria