QualityAustria

TL 9000


Karta katalogowa TL 9000

PODSTAWA CERTYFIKACJI

TL 9000

ZAKRES

Międzynarodowy standard dla branży telekomunikacyjnej dla grup dostawców, podmioty działajace w zakresie określonym w tabelach kategorii produktów w standardzie.

AKREDYTACJA

Akredytacja w zakresie certyfikacji systemów zarządzania zgodnie z CEN / EN ISO / IEC 17021. qualityaustria posiada akredytację od samego początku istnienia standardu, czyli od 2001 i była w tym zakresie pierwszą organizacją w niemieckojęzycznym obszarze Europy. Akredytacja ta została zaktualizowana rozporządzeniem nr 16 Ministerstwa Gospodarki Austrii.

KRYTERIA

TL 9000 jest dwuczęściowym systemem zarządzania jakością, rozbudowanym o elementy zarządzania i pomiarów.
Od organizacji certyfikowanych wg TL 9000 wymaga się zgodności z:

  • wszystkimi wymaganiami normy ISO 9001,
  • wymaganiami szczegółowymi dotyczącymi branży telekomunikacyjnej odnoszącymi się do wszystkich certyfikacji,
  • specyficznymi wymaganiami dla sektora telekomunikacyjnego, które odnoszą się do certyfikacji sprzętu, oprogramowania i/lub usług,
  • wspólnymi kryteriami dla sektora telekomunikacyjnego odnoszącymi się do wszystkich kategorii produktowych,
  • wspólnymi kryteriami dla sektora telekomunikacyjnego odnoszącymi się do niektórych kategorii produktowych specyficznych dla: sprzętu, oprogramowania i usług.

CZAS TRWANIA AUDITU

Aspekty mające wpływ na czas trwania auditu (wymagania normatywu czasu pracy na miejscu):

  • odpowiedzialność za produkt,
  • projektowanie,
  • „dojrzałość” systemu,
  • stan zatrudnienia,
  • systemy pracy zmianowej,
  • ilość lokalizacji poddanych auditowi,
  • charakterystyka procesów biznesowych.

ROZPOCZĘCIE PROCESU CERTYFIKACJI

Udzielenie qualityaustria-Polska zlecenia wynikającego ze złożonej oferty na certyfikację na podstawie zapytania o ofertę.

PRZEBIEG PROCESU

  • 1 faza auditu
  • 2 faza auditu – nie później niż 6 miesięcy od przeprowadzenia pierwszej fazy
  • Sporządzenie raportu z wnioskiem o wydanie certyfikatu
  • Wydanie certyfikatu

OKRES WAŻNOŚCI CERTYFIKATU

3 lata

ZASADY NADZORU

Warunkiem utrzymania ważności certyfikatu jest przeprowadzenie auditów nadzorujacych przez jednostkę certyfikujacą.
I audit nadzorczy w terminie nie póżniejszym niż 12 miesięcy od daty I auditu certyfikacyjnego
II audit nadzorczy w terminie 24 (+/- 3) miesiące od daty I auditu certyfikacyjnego

CERTYFIKAT

W wyniku pozytywnego przejścia procesu certyfikacji Klient otrzymuje:

  • certyfikat systemu zarządzania wg standardu TL9000 dla wnioskowanego zakresu certyfikacji (certyfikat jest wydawany w dowolnym języku o brzmieniu uzgodnionym z klientem).

 








Quality Austria - Polska Sp. z o.o.

Quality Austria