QualityAustria

Książka: Kompetencje menedżera

Baza wiedzy


Książka: Kompetencje menedżera

Książka: Kompetencje menedżera

 

 

W czerwcu 2018r. nakładem wydawnictwa Onepress ukazała się książka Mirosława Kota pt. „Kompetencje menedżera”. Obecnie publikacja cieszy się ogromnym powodzeniem i w krótkim czasie trafiła na listę bestsellerów wydawnictwa.

 

Książka zawiera niezbędnik, który jest potrzebny w pracy menedżera, ponieważ opisuje kompetencje społeczne potrzebne do efektywnej pracy:

  • kompetencje miękkie biznesowe, które w aspekcie zarządzania są potrzebne każdemu menedżerowi
  • kompetencje tzw. twarde – m.in. wiedza z zakresu:
    • prawa pracy,
    • prawa cywilnego
    • ochrony danych osobowych.

 

 


Chcesz zostać trenerem i skutecznie korzystać narzędzi ?

Zapraszamy na drugą edycję Akademii Trenera, którą organizujemy wspólnie z DEA Trening. Podczas intensywnego warsztatu dowiesz się jak:

  • projektować skuteczne szkolenia,
  • jak udzielać uczestnikom informacji zwrotonej,
  • jak korzystać z cyklu Kolba
  • jak radzić sobie z "trudnym" uczestnikiem
  • i wiele innych

Szkolenie dopasowane jest m.in. dla osób specjalizujących się w Systemach Zarządzania i RODO, które chcą projektować i realizować bardziej praktyczne szkolenia lub chciałby poczuć się "pewniej" na sali szkoleniowej.  Najlepsi absolwenci otrzymują od nas lub DEA Trening propozycję komercyjnej współpracy trenerskiej.


 

 

 

 

Mirosław Kot, autor książki Kompetencje menedżera oraz trener Akademii Trenera DEA Trening i Quality Austria-Polska:

Obserwując rynek szkoleniowo-doradczy w Polsce i to co się dzieje w spółkach widzę, że przez wiele lat kompetencje menedżera ewaluowały.

 

Kiedyś, jedną z najważniejszych kompetencji managerskich osób zarządzających zespołami było same zarządzanie, czyli:

  • zarządzanie zespołem,
  • zarządzanie sobą w czasie,
  • efektywność osobista.

 

Oczywiście są to kompetencje, które w dalszym ciągu są bardzo ważne, ale przez ostatnie lata - szczególnie firmy z Europy zachodniej, z północy Europy, ze Stanów Zjednoczonych, z Kanady - preferują kompetencje, które do tej pory w Polsce były bardzo niedoceniane. Jedną z takich kompetencji, która zawiera w sobie szereg innych jest inteligencja emocjonalna.

 

 

Samoświadomość, samokontrola i samoregulacja

 

Inteligencja emocjonalna to kompetencja, bez której dzisiaj każdemu managerowi bardzo trudno byłoby zarządzać, ponieważ wszystkie inne kompetencje wywodzą się z tego, że człowiek ma swoją samoświadomość.
 

Z tej samoświadomości przechodzi do samokontroli, a jak już ma tą samokontrolę to powinien się samoregulować.

 

Prowadząc firmę rekrutacyjną specjalizującą się w rekrutacji na stanowiska managerskie (Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Finansowy, Dyrektor Marketingu, Dyrektor Sprzedaży) firmy zlecają nam najpierw przebadanie wszystkich kompetencji powiązanych z inteligencją emocjonalną żeby po informacji zwrotnej przekazanej kandydatowi, przejść do kolejnej kompetencji, którą np. jest zarządzanie zespołem. 

 

 

Kwalifikacje VS Kompetencje

 

W ostatnich latach bardzo modne stało się robienie kilku kierunków studiów podyplomowych, studiów MBA i innych, które oczywiście mają ogromną wartość.

 

Niestety prowadząc firmę rekrutacyjną zauważyliśmy, że osoby posiadające niejednokrotnie bardzo wysokie kwalifikacje, nie mają kompetencji od strony praktycznej.

 

Oznacza to, że są wysokiej klasy teoretykami co daje bardzo mocny fundament pod rozwój kompetencji. W książce czytelnik otrzymuje ode mnie ponad 100 ćwiczeń z  przykładami i opisami różnych sytuacji, których doświadczyłem w mojej praktyce.

 

 

Menedżer, to praca nad sobą

 

Błędem menedżerów w ostatnich latach było to, że nie pracowali nad sobą, a pracowali tylko nad swoimi zespołami.

Na przykład menedżer, który nie potrafi zarządzać sobą w czasie bardzo rzadko dobrze zarządza czasem pracy swoich pracowników.

 

Najbardziej skuteczna metoda zarządzania to zarządzanie przez przykład płynący w własnej postawy. Osoba zarządzająca, która sama potrafi (swoim przykładem, swoimi działaniami) wskazać jak coś powinno wyglądać, będzie - dla menedżerów niższego szczebla, czy nawet dla pracowników inspiracją w ich pracy.

 

Tak samo wygląda wychowanie dzieci przez rodziców. Jeżeli rodzice wychowują dzieci przez nakazy i zakazy to najczęściej dziecko idzie w dorosły świat bardzo ograniczone. Z kolei jeżeli rodzice potrafią pokazać poprzez swoją postawę, jak powinien wyglądać system wartości człowieka i jakie powinien mieć kompetencje, to wtedy nie trzeba dziecku nic delegować, ani narzucać, bo widzi to u swojego ojca i matki.

 


 

Książka "Kompetencje menedżera" 

Kliknij TUTAJ  i dowiedz się więcej na temat książki.

 


 

Trening trenera - uczymy jak uczyć

W wielu branżach istnieje powszechne przekonanie, że aby szkolić wystarczy wiedza i doświadczenie w wybranym temacie. W praktyce okazuje się, że to tylko początek. Mirosław Kot właściciel firmy doradczo – rekrutacyjnej… więcej


Akademia Trenera - edycja 2018

    Razem z firmą DEA Trening rozpoczynamy rekrutację do drugiej edycji Akademii Trenera dla osób z doświadczeniem i wiedzą m.in. w zakresie Systemów Zarządzania, które chciałyby podnieść swoje kompetencje… więcej


Szkolenia ISO - 5 grzechów głównych firm szkoleniowych

Mamy w Polsce sporą grupę jednostek certyfikujących Systemy Zarządzania. Jeszcze więcej firm szkoleniowych i trenerów freelancerów. Większość Pełnomocników zgodzi się co do tego, że ISO to „dobre praktyki”, których odpowiednia… więcej




Quality Austria - Polska Sp. z o.o.

Quality Austria