QualityAustria

Światowy Dzień Jakości pod znakiem gospodarczego wzrostu

Światowy Dzień Jakości pod znakiem gospodarczego wzrostu

Światowy Dzień Jakości pod znakiem gospodarczego wzrostu

Z okazji tegorocznego Światowego Dnia Jakości (13 listopada) i Światowego Tygodnia Jakości od 10. do 16. listopada 2014, Quality Austria Training, Certification and Evaluation GmbH zrobiła tegoroczny bilans i przekazuje perspektywy dotyczące przyszłych trendów i rozwoju. Na początku roku ponad 1,1 miliona firm na świecie było certyfikowanych na zgodność z ISO 9001 – co oznacza 3% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Także Austria może pochwalić się wzrostem liczby certyfikowanych firm z 4562 do 4637.

Jakość w faktach i liczbach

Na świecie nieprzerwanie trwa wyścig w kierunku zarządzania jakością. Dowodzą tego także bieżące fakty i liczby zaprezentowane w ISO Survey Report. Według tego raportu 1 229 446 organizacji było certyfikowanych na świecie na zgodność z ISO 9001 w 2014. W porównaniu do roku poprzedniego oznacza to wzrost o 3%.  Pomimo globalnej tendencji do spłaszczenia krzywej wzrostu gospodarczego, Austria nadal odnotowuje wzrost. Na początku tego roku w liczbie 4637 organizacji, tj. o 75 więcej niż w zeszłym roku, było certyfikowanych na zgodność z ISO 9001. „Jako, że nasza firma ma termin "jakość" w swojej nazwie, jest to całkiem oczywiste, że jakość miejscowych firm, "Austriacka Jakość", jest szczególnie bliska naszym sercom. Dlatego też zwracamy uwagę na to, jak istotne jest zarządzanie jakością w całym naszym kraju,” wyjaśnia Konrad Scheiber Prezes Zarządu Quality Austria.

„99,9% dokładności brzmi naprawde imponująco. Jeżeli jednak przyjrzymy się bliżej, nie będzie to wystarczające. Celem każdej organizacji powinno być osiągnięcie 0% błędów czy defektów. Przy dokładności 99,9%, każdy produkowany samochód miałby 80 pomyłek, a na lotnisku we Frankfurcie miały by miejsce dwa niebezpieczne lądowania samolotów każdego dnia.”

Trendy i rozwój zarządzania jakością

Jednym z trendów w tym roku, który skrystalizował się podczas rewizji ISO 9001, jest odrodzenie podejścia do zarządzania zorientowanego na klienta będące naczelną zasadą ISO 9001. I jest to takie zorientowanie na klienta, któremu powinny być podporządkowane wszystkie procesy organizacji. „Rewizja ISO 9001 jest na ukończeniu. Utrzymywane są wysokie wymagania nakładane na zorientowanie na klienta, i wzmacniane podejście do dalszego rozwoju podejścia procesowegoa także ejst faktem, że szanse i ryzyka są coraz bardziej brane pod uwagę,” podkreśla  Konrad Scheiber.

“Dlatego też ISO 9001 wydaje się gwarantować, że zmiany są odzwierciedlane w środowiskach, w których działa organizacja, i które stają się coraz bardziej złożone, wymagające i dynamiczne”. Nawet dla organizacji funkcjonujących w sferze usług, nowa ISO 9001:2015 jest bardziej adekwatna dla sektora.

Quality Austria dla Austriackiej Jakości

W zeszłym miesiącu Quality Austria organizowała uroczystą ceremonię, aby wyróżnić 53 firmy z Austrii i Niemiec, które pochwaliły się stałą certyfikacją na zgodność z ISO 9001 przez 20 lat i dlatego też stanowią cenny wkład w Austrię jako kraj odnoszący sukces przez jakość. Razem z Ministerstwem ds. Nauki i Ekonomii, 16. czerwca 2015 Quality Austria przedstawi Austrian Excellence Award, dla której wnioski mogą być wypełniane do 1 kwietnia 2015. Z tej okazji, najlepsze firmy Austrii będą ze sobą porównywane w czterech kategoriach na podstawie takich punktów odniesienia jak zarządzanie dostawcami czy wiedzą, sposób w jaki postrzegani są kierownicy i managerowie przez swoich pracowników lub wskaźniki związane z klientem. Dla uzyskania dalszych informacji, proszę odwiedzić www.qualityaustria.com/staatspreis.

Tłumaczenie tekstu:

Autor podstawy opracowania
Konrad Scheiber
Prezes Zarządu
Quality Austria



Quality Austria - Polska Sp. z o.o.

Quality Austria